De Princesse Astrid is 1967 bij Boelwerf gebouwd als bouwnummer 1440. Op donderdag 29 februari 1968 liep de PAS van stapel en kon op 4 juli worden afgeleverd.
Op 15 augustus deed de PAS de eerste reis.
Het schip kon 850 reizigers en 172 auto’s laden. In het achterschip kon op het laatste van de lading een paar stukken vracht worden geplaatst. Net zoals op de Roi Baudouin en de Koningin Fabiola.
Vanaf mei 1969 deed de PAS ook reizen naar Harwich. De voornaamst jaren van dienst werden in de periode RMT (1971) gepresteerd samen met de RB en de KF. Deze schepen deden een voortreffelijke dienst tot de nieuwe eenheden PPh en PL er aan kwamen en duidelijk maakten dat MP schepen noodzakelijk werden voor de lijn. Door toenemende vrachtvervoer bleken de schepen van deze reeks niet meer opgewassen tegen de vraag naar vrachtruimte.
Vanaf 6 april 1983 werd de PAS nog gecharterd door Sealink UK voor de vaart tussen Folkestone en Boulogne. Na een korte loopbaan van15 jaar voor Zeewezen en de Rmt kwam een einde.
Op 22 juli 1983 werd de Princesse Astrid aan Ventouris & son, Piraeus, Griekenland verkocht en kreeg de nieuwe naam “Georgios B” met thuishaven Limassol Cyprus.
In 1984 kreeg ze een andere naam “Bari Express” en vaarde tussen Rafina-Andros-Tinos-Mykonos.
In oktober 1998 werd ze verkocht aan Agapitos Express Ferries, Piraeus, Griekenland en omgedoopt tot “Express Hermes”. Verzorgde hierbij verbindingen tussen Pireo-Cyros-Paros-Naxos-Heraklai en diverse eilanden.
Op 8 november 1999 werd ze opnieuw verkocht aan Minoan Flying Dolphins en kwam in dienst voor voor Hellas Ferries. Waarna ze in 2002 opzij werd gelegd.
In september 2003 werd de ex Princesse Astrid verkocht als schroot en kreeg het de nieuwe naam “Express Erme”. Waarna ze op 11 september 2003 is uit Eleus afgevaren naar India.
Aangekomen in Alang is ze daar vanaf 20 oktober gesloopt.